Heeft u een vraag over het retourneren van uw bestelling of een deel hiervan? Zie hieronder de meest gestelde vragen over retouren. Mocht u toch nog een onbeantwoorde vraag hebben, neem dan contact op met de klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected]

Het artikel is niet wat u er van verwacht en u wilt het terug sturen. Geen probleem! Artikelen kunnen terug als u:

  • het binnen 14 dagen nadat u het product hebt ontvangen aanmeld via het retourformulier.
  • het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd retourneert.*
  • de product verpakking is intact, onbeplakt en verpakt tegen beschadiging.
*Indien uw retourzending niet voldoet aan bovenstaande retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.
-Geen verpakking = 50% waardevermindering.
-Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
-Beschadigd of vies product = 100% waardevermindering.

*De retourkosten zijn voor eigen rekening. De kosten vindt u onder het kopje: "2. wat zijn de kosten van retourneren?".


Verpakking

De verpakking dient ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar u de adresinformatie op vermeld. Deze plakt u over de huidige adressticker. Indien u kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvangt u een retourlabel welke u op de doos plakt.

Wel / Niet retour

Online bestelde producten kunnen binnen 14 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Producten die speciaal voor u worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Indien u twijfelt of een product kan worden geretourneerd kunt u contact op te nemen met de klantenservice door een e-mail te sturen naar [email protected]

Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn kosten verbonden. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

  • Pakketzendingen - € 7,95
  • Ophaalservice sanitair - begane grond - € 43,-
  • Ophaalservice tegels vanaf € 43,-*
*Deze kosten zijn afhankelijk van het feit of de tegels (nog) op een pallet staan en op welke etage de tegels zich bevinden.

In het vervelende geval dat u een beschadigd product hebt ontvangen kunt u deze binnen 48 uur aanmelden via het retourformulier. Hier kunt u aangeven of u het product opnieuw wenst te ontvangen of dat u deze enkel wilt retourneren. De kosten voor het retourneren van een beschadigd product zijn uiteraard voor rekening van Installatievakwinkel.

Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van uw retour:

  1. Vul ons retourformulier volledig in, hiervan krijgt u direct een bevestiging per mail.
  2. Vervolgens sturen wij u zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.
  3. Binnen 7 dagen na ontvangst van uw retourzending in ons magazijn ontvangt u uw geld terug op het aangegeven rekeningnummer.

Voor onaangekondigde retouren kunnen wij geen afhandeling garanderen volgens onze gestelde maatstaven en voorwaarden.

Indien u het retourformulier volledig hebt ingevuld ontvangt u direct een bevestiging per e-mail. Heeft u dit bericht niet van ons ontvangen controleer dan voor de zekerheid uw SPAM box in uw e-mail. Mocht dit bericht daar niet te vinden zijn dan adviseren we u om contact op te nemen met de klantenservice.

Natuurlijk kunt u uw retour bij ons volgen. We stellen u op de hoogte:

  • Als het retourformulier is aangemeld.
  • Zodra PostNL uw retour heeft verzonden (indien u gekozen hebt voor postzending).
  • Zodra uw pakket is afgeleverd in ons magazijn.
  • Zodra uw retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 7 dagen.

Zodra uw retourzending gecontroleerd is wordt de betaling binnen 7 dagen teruggeboekt op het door u opgegeven IBAN rekeningnummer. De retourkosten worden verrekend met het te ontvangen bedrag.

De informatie van het retouradres ontvangt u in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van uw retour in het /retourformulier.

Wanneer u de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer de bestelling in het magazijn is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd komt uw betalingsverplichting te vervallen. Uw betaling wordt dan zo spoedig mogelijk teruggeboekt.